מתווה לפיד: פירוז עזה והעברתה לאבו מאזן

    אבי יעקב No Comments on מתווה לפיד: פירוז עזה והעברתה לאבו מאזן
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר, יאיר לפיד מוביל ומקדם בימים האחרונים יוזמה מדינית בינלאומית כדי לקדם את פירוז עזה והעברת השליטה ברצועה לידי הרשות הפלסטינית תוך כדי שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. על פי היוזמה, יש לקדם בהקדם כינוס ועידה בינלאומית באירוח מצרים ובהשתתפות פעילה של ארה"ב, האיחוד האירופאי, רוסיה, מצרים ירדן הרשות הפלסטינית, ישראל ומדינות ערב מרכזיות בראשן ערב הסעודית. כחלק מהוועידה הבינלאומית ישתתפו גם המדינות התורמות שיספקו תמיכה כלכלית לשיקום הרצועה וליצירת שיתופי פעולה כלכליים באזור בניהן קנדה, נורבגיה, ויפן. יודגש כי מטרת העל של הוועידה מתווה לפרוז ושיקום עזה והחזרת השליטה לרשות הפלסטינית בתמיכה בינלאומית רחבה.

    לפיד הדגיש כי מבצע "צוק איתן" אינו יכול להסתיים – ולא יסתיים – ללא ציר מדיני. ואמר כי ללא מהלך מדיני, כל ניסיון להגיע להסדרה יהפוך לתחילת הספירה-לאחור לקראת התפרצות אלימה נוספת. לפיד הוסיף כי רק התנעתו המידית של מהלך מדיני תיתן סיכוי ליציבות ותיצור תשתית שתאפשר בהמשך גם הגעה לפתרון של קבע.

    פרטי היוזמה המדינית הבינלאומית של לפיד:

    מטרת היוזמה- ועידה בינלאומית שתגבש תוכנית לשיקום ופירוז עזה, שתבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל, ותחזיר את השליטה ברצועה לידי הרש"פ.

    מבנה הועידה וגיבוש המתווה

    שולחן מרכזי לגיבוש ההסדר לפירוז ושיקום עזה : מטרתו להגדיר את עקרונות ההסדר לפירוז ושיקום עזה והעברת השליטה לידי הרשות הפלסטינית. בראשו ישבו נציגים ממצרים בהשתתפות ישראל, ארה"ב והרש"פ, ירדן, סעודיה, מדינות המפרץ, קטאר, נציגות הקוורטט.

    שולחן המדינות "התורמות": מטרתו להגדיר את מנגנון התשלומים ואמצעי המימון של שיקום הרצועה ויצירת קשרים כלכליים בין ישראל, הרש"פ והעולם הערבי. בשולחן יישבו המדינות התורמות שיעסקו במימון השיקום בינהן נורבגיה, האו"ם, ארה"ב, נציגות הקוורטט, הבנק העולמי, קנדה, יפן, רוסיה, ירדן, סעודיה, תוניסיה.

    התוכנית שתגובש במסגרת הוועידה הבינלאומית תכלול 4 יעדים:
    א. החזרת הרש"פ לשליטה במעברים.
    ב. הצבת הרש"פ כאחראית על תהליך השיקום של עזה כאשר כל הכספים עוברים דרכה בלבד, כולל תשלום המשכורות.
    ג. קביעת התניות בין קידום תהליך השיקום להבטחת ביטחונם של תושבי ישראל.
    ד. קביעת עקרונות שימנעו חיזוק הטרור, פירוז עזה, הסרת איום המנהרות ואיום הטילים



    0 תגובות